Kdy je lepší využít pro PPC Seznam a kdy Google nákupy?

Není pochyb o tom, že na internetu trávíme stále více času. Ten se úměrně zvyšuje s jeho dostupností a rychlostí. A není divu, koneckonců na něm lze dělat prakticky vše – můžeme zde hledat informace o všem, co nás zajímá, seznamovat se s novými lidmi, povídat si s rodinou a přáteli, nakupovat, a mnoho dalšího.

Nelze se divit, že si tohoto trendu povšimli i podnikatelé, a snaží se jej využít. Výsledkem je nejen to, že dnes má prakticky i ta nejmenší firma svou internetovou stránku, ale také že se zvyšuje podíl internetové reklamy. Z ní je často používaný typ ppc.

tabulka online marketingu

K tomu, aby skutečně fungovala, je však potřeba ji umístit na často navštěvovanou webovou stránku. Ideální jsou nejrůznější vyhledávače, neboť právě ty jsou hojně navštěvované, ať už pro hledání samotné, nebo jako poskytovatelé e-mailu.

Ovšem který z nich využít? Častým cílem je pro PPC Seznam. A není divu, v naší zemi je to zdaleka nejpoužívanější vyhledávač. Avšak nebylo by lepší využít Google nákupy? Přeci jen, právě Google je celosvětově nejpoužívanější.

Zde záleží především na tom, jakou máme cílovou skupinu zákazníků. Je nutné dobře rozvážit, kde ji najdeme nejčastěji. Pokud například expandujeme na zahraniční trh, pak nám reklama na Seznamu příliš nepomůže. Na druhou stranu, pokud se omezíme jen na český trh, pak se jeví jako lepší možnost.

slovní mrak s pojmy z internetového marketingu

Situace však ani zde není tak jednoduchá. Je potřeba si ujasnit, která skupina používá, který z uvedených vyhledávačů častěji. U starších lidí, kteří bývají konzervativnější, je to obvykle Seznam. Naproti tomu mladí dávají přednost Googlu, a to i coby e-mailovému klientu.

Zde je však třeba říci, že se tyto skupiny mohou prolínat. Mnoho lidí například používá Seznam pro e-mail, avšak jako vyhledávač volí Google. Je tedy potřeba se rozmyslet a správně zvolit. Přeci jen, umístění reklamy zde není zadarmo.

Categories: Nezařazené