Busse.cz

Online magazín

Nekupte to, když je to v akci!

Slovo sleva je pro české zákazníky přímo magickým slovem. Vyráží do supermarketů s akčním letákem, zkušeně krouží uličkami mezi regály a rychle plní nákupní košík zbožím ve slevě, dříve, než bude někdo pohotovější a připraví ho o poslední zlevněný kousek. Někteří si vysledují, že ve stejném obchodě se slevy v určitých intervalech opakují a pak se předzásobí nebo si počkají. Všechny věci si tak nakoupí zhruba o třetinu levněji.
 ulička v supermarketu
JE TO KONKURENČNÍ BOJ
Objem zboží, které se prodá ve slevách, tvoří více než jeho polovinu. I když se to obchodníkům ani výrobcům potravin nelíbí, jsou pod velkým tlakem konkurence. Tento boj vznikl vlastně už na začátku devadesátých let, kdy spolu soupeřili domácí a zahraniční firmy. Tehdy se objevily první letáky s označením zboží ve slevě. A právě tehdy se nákupní zvyky lidí měnily – v době, kdy svoje pozice vyklidily české firmy jako Delvita, Julius Meinl, Plus Discount a další. Soupeřící mocné obchodní řetězce, které zde zůstaly, si náš národ vychovaly k úspornému chování.
 spěch na nákupech
JAK TO BUDE DÁL?
Změní se návyky zákazníků a bude se prodávat více kvalitního a čerstvého zboží? Vždyť čekání na akci vlastně vede k tomu, že lhůta trvanlivosti skončí a spousta zboží se tak vyhodí. Nebo jej vyhodí zákazník sám doma, neboť jej nestačí spotřebovat. Jenže lidi nic jiného nezajímá a raději objíždějí různé slevy, ač se jim to často vůbec nevyplatí. Jenže i cíl obchodníků je dostat zákazníky za každou cenu do obchodu.
 90 procent
OPATRNÝ OPTIMISMUS
Poslední statistiky ukazují, že se objem zboží prodaného v akcích nepatrně zpomaluje. Někteří výrobci věří, že přepjaté akce musí skončit a že je to jen otázkou času. Ekonomika roste a navíc začíná stále více lidí nakupovat na internetu, kde fungují internetové slevy na míru. To znamená, že cena výrobku je pro každého zákazníka odlišná podle toho, co nejvíce nakupuje.

Nekupte to, když je to v akci!
5 (100%)1

Categories: Nákupy