Nekupte to, když je to v akci!

Slovo sleva je pro české zákazníky přímo magickým slovem. Vyráží do supermarketů s akčním letákem, zkušeně krouží uličkami mezi regály a rychle plní nákupní košík zbožím ve slevě, dříve, než bude někdo pohotovější a připraví ho o poslední zlevněný kousek. Někteří si vysledují, že ve stejném obchodě se slevy v určitých intervalech opakují a pak se předzásobí nebo si počkají. Všechny věci si tak nakoupí zhruba o třetinu levněji.
 ulička v supermarketu
JE TO KONKURENČNÍ BOJ
Objem zboží, které se prodá ve slevách, tvoří více než jeho polovinu. I když se to obchodníkům ani výrobcům potravin nelíbí, jsou pod velkým tlakem konkurence. Tento boj vznikl vlastně už na začátku devadesátých let, kdy spolu soupeřili domácí a zahraniční firmy. Tehdy se objevily první letáky s označením zboží ve slevě. A právě tehdy se nákupní zvyky lidí měnily – v době, kdy svoje pozice vyklidily české firmy jako Delvita, Julius Meinl, Plus Discount a další. Soupeřící mocné obchodní řetězce, které zde zůstaly, si náš národ vychovaly k úspornému chování.
 spěch na nákupech
JAK TO BUDE DÁL?
Změní se návyky zákazníků a bude se prodávat více kvalitního a čerstvého zboží? Vždyť čekání na akci vlastně vede k tomu, že lhůta trvanlivosti skončí a spousta zboží se tak vyhodí. Nebo jej vyhodí zákazník sám doma, neboť jej nestačí spotřebovat. Jenže lidi nic jiného nezajímá a raději objíždějí různé slevy, ač se jim to často vůbec nevyplatí. Jenže i cíl obchodníků je dostat zákazníky za každou cenu do obchodu.
 90 procent
OPATRNÝ OPTIMISMUS
Poslední statistiky ukazují, že se objem zboží prodaného v akcích nepatrně zpomaluje. Někteří výrobci věří, že přepjaté akce musí skončit a že je to jen otázkou času. Ekonomika roste a navíc začíná stále více lidí nakupovat na internetu, kde fungují internetové slevy na míru. To znamená, že cena výrobku je pro každého zákazníka odlišná podle toho, co nejvíce nakupuje.

Categories: Nákupy